El Ple de l’Ajuntament de Carcaixent tractarà hui una moció presentada pel Grup municipal Bloc-Compromís per la qual s’insta el Govern de l’Estat a canviar la legislació hipotecària, amb la finalitat de regular la dació en pagament i evitar els desnonaments.

Els desnonaments depenen, bàsicament, d’una normativa de competència estatal, encara que els efectes dramàtics es concreten en l’àmbit municipal, ja que és als ajuntaments on es dirigeixen les persones i famílies afectades en busca d’ajuda.

Per això, Bloc-Compromís proposa a l’Ajuntament de Carcaixent que es posicione en esta matèria, i que pressione a l’Administració de l’Estat perquè es paralitzen tots els desnonaments d’habitatge habitual, sempre que la causa de l’impagament siga sobrevinguda, i quan es tracte deutors de bona fe.

La moció també insta l’executiu perquè regule la reconversió del parc d’habitatges que acumulen les entitats financeres en un parc públic de lloguer social. I proposa la retirada dels fons municipals d’aquelles entitats financeres que executen desnonaments de veïns a Carcaixent.

En els últims temps s’ha produït un augment vertiginós de les execucions hipotecàries, amb la conseqüent expulsió de milers de famílies de les seues cases. La falta d’actuació en matèria legislativa, ha propiciat que el número de casos i drames humans que comporta esta situació, haja crescut de forma exponencial.

Ha sigut ara, a causa de la pressió social de les plataformes d’afectats per les hipoteques i el suïcidi de dos persones, quan el drama dels desnonaments ha esclatat amb més intensitat.

Les últimes enquestes indiquen que el 95% de la societat es mostra a favor de la modificació de la llei hipotecària i en contra dels desnonaments. Ha hagut de ser la pròpia societat, juntament amb jutges, periodistes i altres agents socials els qui han posat de manifest la tremenda injustícia que causa a les persones este drama social.

A l’Oficina del Cens Electoral hi ha validades 614.246 signatures de la Iniciativa Legislativa Popular impulsada per la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques i per altres organitzacions socials i sindicals.

La pressió social ha fet que s’haja aprovat un decret llei que, des del punt de vista dels sectors directament afectats, la Plataforma d’Afectats per les Hipoteques, és totalment insuficient i no va a resoldre el problema més que en una mínima part. S’ha eludit establir una moratòria de desnonaments eficaç, que és una exigència unànime, deixant fora a centenars de milers de famílies.

Cal recordar que, molt abans que PP i PSOE es posaren a treballar en el tema, Compromís ja havia presentat una proposició de llei de mesures contra el sobreendeutament personal i familiar i de protecció davant els procediments d’execució hipotecària de l’habitatge habitual a les Corts Valencianes.